[rank_math_breadcrumb]
Table of Contents
Category

چگونه می توان با استفاده از تکنیک های چاپ سیلک به جذابیت های محصول افزود؟

chape-silk

چاپ سیلک چیست؟

چاپ سیلک یکی از انواع چاپ است که روی پارچه، فلز، شیشه، پلاستیک، نایلون و لفاف ها، سرامیک، کارتن و بسیاری از موارد دیگر انجام می‌شود. برخی از آن ها در صنایع بسته بندی هم برای چاپ روی بسته بندی ها و کارتن ها استفاده می شود. در این نوع چاپ از شابلون هایی با فریم چوبی یا فلزی که دارای توری ابریشمی هستند استفاده می شود. درحقیقت به وسیله این شابلون ها، رنگ ها روی سطح مورد نظر چاپ می شوند. چاپ انواع مختلفی دارد با این حال در چاپ سیلک رنگ را به شکل مستقیم روی سطح می زنند. این چاپ انعطاف بالایی دارد و می توانید آن را روی نایلون، پارچه، جعبه های کفش، کارتن، کارتن های بسته بندی، کارتن های مادر، جعبه شیرینی، جعبه کفش و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید.

chape-silk

یو وی موضعی چیست؟

یو وی موضعی یکی از انواع خدمات پس از چاپ است که در بخش های مشخص شده ای به صورت برجسته و براق اجرا می شود. این نوع افکت شامل یک لایه می شود که به صورت مشخص شده در بخش هایی از طرح اجرا  می شود. معمولا برای تاکید و زیبایی در بخش های خاصی از طرح و یا لوگو به کار می رود. این لایه بخش های مورد نظر را کمی برجسته و براق می کند و باعث می شود علاوه بر جذاب تر شدن، بهتر دیده می شوند و توجه به آن ها جلب می شود. با استفاده از این نوع افکت می توانید تناژ سایه روشنی در طرح ایجاد کنید و بخش های مهم مانند اسم برند، بخش خاصی از طرح و یا دیگر جزئیات را برجسته تر نشان دهید.

 

یو وی برجسته

uv برجسته

همان طور که گفته شد، افکت یو وی می تواند تاثیر زیادی روی جذابیت بسته بندی ها و به طور کلی ارائه محصولات داشته باشد. شما می توانید با استفاده از انواع آن امکانات زیادی برای ایجاد یک بسته بندی باکیفیت داشته باشید. همچنین یک نوع طراحی راه حلی برای افکت موضعی است. شما می توانید تصاویر را به صورت دقیق رجیستر کنید و در بخش هایی که می خواهید، برجستگی ایجاد کنید. این صنعت به شما اجازه می دهد تا با خلاقیت بتوانید جذابیت های بصری ایجاد کنید و بسته بندی را به بهترین شکل انجام دهید. حداکثر سایزی که می توانید یووی برجسته و موضعی را در دستگاه دو ورقی ایجاد کنید، 700 در 500 میلیمتر است. همچنین می توانید مراحل چاپ را نیز از طریق دستگاه های به روز در چهار مرحله مختلف تنظیم نمایید.

این نوع یو وی برجسته است و با یک کلیشه جداگانه روی سطوحی که برای چاپ مد نظر دارید گذاشته می شود. شما می توانید از این طریق بخش های معینی را انتخاب کنید و آن ها را برجسته نمایید. در حقیقت لایه ای با حالت سایه روشن روی بسته بندی ایجاد می شود که آن را جذاب تر می کند. در بسیای از مواقع این نکته می تواند توجه ها را بیشتر جلب کند. بسیاری از افراد برای بخش های مهمی از لوگو و یا نام شرکت این کار را انجام می دهند. شما می توانید برند تجاری، لوگوی محصول، عکس خاص و یا اسم شرکت را برای این نوع افکت در نظر بگیرید. برای این نوع چاپ ها کاغذ را در بخش زیر توری سیلک که برای چاپ است می گذارند و بعد از همان جا که شامل مواد یو وی است، رد می کنند. از طریق فیلم های لیتوگرافی بخش هایی که باید برجسته شوند و دستگاه یو وی روی آن ها قرار بگیرد مشخص می شوند. بعد بخش های اتوماتیک کار خود را انجام می دهند. سطح زیر خشک کن قرار داده می شود و می توانید یو وی برجسته را به کار ببرید.

یووی افکت

uv-effect

در چاپ یو وی شما می توانید طرح ها را روی متریال های مختلفی چاپ کنید. از طرفی این چاپ در برابر انواع تغییرات آب و هوایی مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد. کاربرد های آن در انواع صنعت ها بسیار گسترده می باشد. شما می توانید با استفاده از یو وی افکت و انواع راه های مختلف خلاقیت های ویژه ای در این نوع چاپ ها داشته باشید. استفاده از افکت باعث می شود بسته بندی و نمای محصول بسیار به چشم بیایند. شما می توانید انواع امکانات مانند طلاکوب، امباسینگ، سیلک لمینیتینگ، وارنیش، لتر پرس، فویل کوبی، دایکات، ترموگرافی و دیگر تکنیک ها را در این نوع چاپ ها استفاده کنید.

جمع بندی

چاپ سیلک یکی از انواع راه های چاپ است که قدمت زیادی دارد و می توانید آن را برای بسیاری از موارد به کار ببرید. انعطاف پذیری این نوع چاپ و امکان استفاده از آن در انواع سطوح، باعث می شود طرفداران زیادی داشته باشد. از طرفی شما می توانید در این نوع چاپ از انواع تکنیک ها استفاده کنید تا نمونه های جذاب تری ایجاد نمایید. چاپ سیلک هزینه مقرون به صرفه ای نیز دارد و از طرفی تیراژ پایین را هم پشتیبانی می کند. یک بسته بندی حرفه ای و فکر شده، می تواند هویت برند شما باشد و آن را به عنوان یک محصول باکیفیت معرفی کند. این نوع چاپ می تواند ماندگاری بالایی داشته باشد و هر نوع طراحی که بخواهید را روی آن پیاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *